maandag 6 maart 2017

TUTORIAL BAKJE


Hallo ,

Ik kreeg vandaag op facebook een vraagje , of dat er van het kaartenbakje hieronder een mal was ....
En dat is niet zo , ik heb hem zelf gemaakt , passend bij m,n kaarten .
Hieronder nog een keer het project en daaronder zal ik beschrijven hoe ik hem gemaakt heb .





Ik wilde er even bij zeggen dat je hem in een eigen kleur kan maken...ik heb nu voor cardstock  gekozen .
Ik heb uit een groot 30,5 x 30,5 vel een stuk gesneden van 15 x 30,5 .  Deze doe je dan rillen op 16 en  20,5 cm . Snijd dan nog een stuk van 15 x 13 en plak deze op het andere stuk . Dat 2e stuk moet dan ook 16 cm worden . Vanaf de vouw .





Dan komt hij er dus zo uit te zien , zoals hieronder .


Zet een streepje op 9 cm ( aan de open kant) en trek dan een schuine streep naar boven ( de hoek) . Zoals hier onder op de foto . Knip dat er dan af . Zo ook aan de andere kant .



Snijd dan een stukje van 9 x 5,5 . En ril deze op 0,5 cm , aan de lange kanten . En plak dit dan aan de open kant . Snijd dan nog een stuk van 18 x 6 cm . Rillen op 1 cm aan alle kanten en knip dan de hoekjes eruit (zoals hieronder) . Plak hem dan in de bodem ......en je bakje is klaar !



Dus......zo is hij als hij klaar is . Nou is deze natuurlijk gemaakt naar aanleiding van de maat van de kaarten . Mijn kaarten zijn 14 x 14 . Dus als je kleinere of juist weer grotere kaarten maakt , tja , dan moet je zelf alle maten verzinnen.... hahaha






Nou ik hoop dat jullie er wat aan hebben.....als je het niet snapt....vraag het even aan mij op facebook  .
De groetjes van mij....
 photo Signature Martine_zpsombmbjg5.gif

Geen opmerkingen:

Een reactie posten